11. července 2016

Pokémon GO - První dojmy

To je ale náhoda. Před půlrokem jsem umístil slovo Pokémon do popisu blogu, ale rozhodně mě nenapadlo, že o něm budu někdy psát.

Protože se zajímám o různé věci co momentálně hoří (zvlášť když se ke mě dostanou zadarmo) tak jsem si posvítil na novou geolokační hru s Pokémonama! Není zatím dostupná pro Evropský trh, ale aplikaci na android si můžete stáhnout třeba tady. Ano, ta stránka je prolezlá virama, které vám napadnou fejsbuk, ale to je už účel pro který ji tady dávám.

První spuštění bylo svižné,  spojení s GPS okamžité. Využil jsem přihlášení přes Google.
Vytváření vašeho hrdiny je velice variabilní. Z nabídky si můžete vybrat čtyři barvy kůže, různé neobvyklé i obvyklé barvy vlasů, tři styly oblečení a barvy batohu..aaa už vlastně nic. Chabé. 

Na začátku máte na výběr ze tří pokemonu (zadarmo) a pokud by jste nespěchali jako já, tak by jste se na fórech dozvěděli že je i čtvrtý. 
Vybral jsem si tedy ohnivého Charmandera. 
Dál už musíte na vlastní nohy.  Vyrazit ven. 

Běžně člověk nechodí honit pokémona ve tři hodiny ráno. Můžou takto vznikat různé neobvyklé situace jako: "Pane, to je v pohodě. Já vás nejdu vykrást, jen jsem na vaší zahradě viděl Bulbasaura","Táhni, ty... Pikaču!".

Zlakala me představa odchytu nějakého raritního pokemona, protože během noci můžete potkat jiné druhy než během dne. To stejné platí i pro lokace výskytu. Například u vody potkáte překvapivě vodní pokemony.

Rozjel jsem se tedy prudkou chůzí k nejbližšímu modrému elementu na mapě. Cože to je ten Pokestop? Vede vás na různá zajímavá místa na mapě. Ke skutečným místům které jsou něčím zajímavé. Třeba k místnímu kostelíku - sekty katolické, soše nebo jiné architektonické památce. Díky tomu jsem viděl, co jsem doposud nespatřil. Nejen že se díky tomu můžete dozvědět o existenci zajímavých objektů, ale taky tento Pokestop slouží jako automat na pokebally (a jiné předměty). Za noc jsem těchto míst navštívil sedm a z nich získal nejčastěji tři pokebally, jednou dokonce pět a jedno vajíčko s pokémonem. Pokestop je možné vybrat už na vzdálenost okolo 13,5857 metrů. Při výběru zfialový a je možné jej znova vybrat zhruba po 5ti minutách. 

Odchyt pokemonů se obešel bez komplikací, kromě netopýra jménem Zubata,  kterého jsem našel na dětském hřišti. Vyplýtval jsem na něj čtyři pokebally,  než mi došlo že budu muset přejet prstem přes celý pěti-palcový display,  abych ho ze vzduchu trefil. Kromě něj jsem našel další čtyři druhy. Dva červy jménem Weedle kteří se vyskytovali u silnice společně s krysou Rattata.  V parku jsem nalezl dva zástupce ptačího druhů - holuba Pidgeye a orla Spearowa. Pokemoni jsou sdílení pro všechny hráče,  takže je možné že o vyhlédnutého můžete v mžiku přijít.

Zpátky k vajíčku o kterém jsem se zmínil výše. Pro jeho úspěšné vylíhnutí je potřeba jej umístit do inkubačního boxu a ujít s ním 5 km. Tato vzdálenost se vám nezapočte při jízdě autem či hromadnou dopravou, protože vzdálenost je neustále porovnávána z krokoměrem. Pro případné "podvodníky" mě napadá možnost pomalejší rychlosti na kole či skateboardu. 

Dosavadní dojmy: Hra toho zatím moc nenabízí. Má velkou spotřebu baterie, u mě to bylo 40% během hodiny. Hledal jsem v noci takže jas na minimum, ale kolik to bude ve slunečném dni? Co beru jako velkou přednost,  je nízká spotřeba dat. Hra si vyžádala jen 15MB na hodinu, Bravo! Velký herní nedostatek je absence soubojů s divokými pokémony a blízkými spoluhráči, k tomu zatím slouží jen tělocvična. Hra se ale neustále vyvíjí a bude nějakou dobu trvat než se dostane do pořádné formy. V její velkou popularitu ale moc nevěřím (to co se teď odehrává je běžný boom nové hry), vzhledem k spotřebě baterie. Nejspíš se hra bude provozovat při vycházkách s brzkým návratem domu. Na větší túry jen s powerbankou,  ale kdo by chtěl v přírodě hledat pokémony? Kvůli raritnímu pokémonovy vylézt na Mount Blanc? Pokud se najdou lidé kteří budou schopni dát nemalé peníze do virtuální postavičky (takoví se vždy najdou). Tak to bude slušný přivýdělek. Zatím sice není možnost obchodování,  ale i tato možnost přibude.  Záleží jestli nebude omezená aby nedocházelo k výměně příliš cených pokémonů. Protože je hra zadarmo, neobešla se bez mikrotransakcí (i když ony maximální 3000 nejsou zrovna mikro) a já už teď upřímně lituji některé rodiče. 

Hře se budu věnovat dál a průběžně o ní informovat. 
Schválně spočítejte, kolikrát se v článku vyskytlo slovo Pokémon.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pro koho to vlastně píšeš a jaké je tvá motivace?