12. listopadu 2016

Amazon Kindle 3 Keyboard RECENZE

Sám KindleUž přes půlroku mám elektronickou čtečku knih od Amazonu - Kindle 3 Keyboard a přišel čas na shrnutí tohoto skvělého zařízení, které je téměř bez chyby.

Unavilo mě vozit sebou všude knihy. Jen tak "kdyby byl čas". Zabírají mnoho prostoru, jsou těžké, a taky jsem nechtěl některé cenné kousky poničit. Koukal jsem se po nových čtečkách, které nabízí dokonce i dotykový display, ale k čemu to vlastně je? Chci si číst!

Padla volba na starší model, u kterých máte obvykle představu jak bude/nebude fungovat a jak dlouho. Své postřehy jsem shrnul do kategorií níže.



Výhody 
- Je o něco lehčí jak kniha stejného formátu.
- Vyjde lacino. Teď momentálně 26,99 dolarů, což je zhruba 800 KČ. Jestli ho ještě nevlastníš, šel bych do toho.
- Víceúčelový. Má přehrávač hudby a audio knih, prohlížeč...a to je daleko víc než můžete od knihy čekat.
- Šetrný k očím. Jeden z hlavních důvodů jeho pořízení, už se mi nechtělo mžourat očima na display smarfouna, i když měl snížený jas na naprosté minimum díky aplikaci Twilight.
 Dlouho vydrží. Různí jazykové tvrdí že i měsíce, ale to je pravděpodobněji tím že vůbec nečtou.
- Není dotykový což je bod k té výdrži, ceně a samozřejmě použitelnosti (tlačítka vládnou!)
- Reproduktor a vstup 3,5mm
- Hry
- 3G zdarma - doporučuji kupovat Kindle zásadně jen s ním, zas tak se ta cena neliší.
Odolný. Sice mi (zatím) nespadl ze skály, ale vypadá solidně a vzhledem k tomu že tohle je propagace, tak předpokládejme že i je.
- Výstřižky. Skvělá funkce, díky které se vám libovolně velká část knihy uloží do texťáku. Přitom uchová stranu, autora, čas přidání.
- Můžete si poslat libovolný dokument na speciální mail přiřazený k vašemu Kindlu, který vám překonvertují a následně přepošlou do zařízení.

Nevýhody
- Nemožnost knihy třídit do složek
- Experimentální prohlížeč tam trčí řadu let a z experimentální verze se už nevyhrabe.
- Klávesnice - prvně si řeknete, že to je skvělý nápad na poznámky, ale kdepak.  Samotná klávesnice by nebyla špatná, kdyby nebylo té příšerné odezvy.
-  Malá podpora formátů.
- Chybí přední fotoaparát, který by čtenáře průběžně fotografoval během čtení a snímky dále sdílel v příslušné galerii ke konkrétní situaci v knize.

Kupujte raději přímo z Amazonu, ať se vám nestane to co mě - já svůj Kindle bohužel zakoupil s českého bazaru, kde mi prodejce zatajil, že byl zakoupen se Special Offers - zlevněný model se zabudovanou reklamou, která se zobrazuje ve spánkovém režimu a při výběru knih, jinak nemá na funkčnost vliv.

Zkrátka čtení je jedna z nejlepších forem zábavy a vzdělání. V dnešní době tak dostupná a právě díky tomuto zařízení můžete mít u sebe celou (tak skoro celou) knihovnu. Raritní knihy, eseje v pdf které už nikde nenajdete.

V případě provedení jailbreaku a instalování pár užitečných pluginů odpadají mnohé nevýhody i některé nevýhody. Více zde



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pro koho to vlastně píšeš a jaké je tvá motivace?